-
Perusta hyvälle vesisuhteelle
Uimakoulu on perheen yhteinen, iloinen leikkihetki puhtaassa ja lämpimässä +28-32 asteisessa vedessä. Uimakouluryhmiä järjestetään altailla sekä vanhempien kanssa että ilman vanhempia.
Ryhmät ovat pieniä, vanhempien kanssa uivissa 8 perhettä ryhmässä ja ilman vanhempia uivissa 5 lasta ryhmässä. Ryhmä kestää aina puoli tuntia. Uimakoulun tavoitteena on, että lapselle muodostuu hyvä suhde veteen. -
-
Ilmoittaudu mukaan
>     >     >
iloitsemaan vedestä
ja oppimisesta! -
2-7v uimareille
Uimakoulu on tarkoitettu 2-7-vuotiaille uimareille.
Uimakouluun osallistuvien sisarusten pitää ilmoittautua erikseen. Sisarukset saavat -15% alennuksen.
Koulutettu ohjaajamme ohjaa ryhmää ja jokainen perhe saa sekä itsenäistä uiskentelua sekä yksilöllistä ohjausta. Jokaisella tunnilla on musiikki- ja leikkitoimintaa. Käytämme ohjauksessa paljon leikkejä, lauluja ja loruja. -
Ensimmäiseksi tutustutaan veteen
Uimakoulu alkaa veteen totuttautumisella. Aluksi opetellaan kelluminen ja liukuminen, jonka jälkeen, kun lapsi saa lisää rohkeutta, opetellaan pikkuhiljaa ensimmäisiä uimaliikkeitä .
On tärkeää peseytyä huolellisesti aina ennen uintia. Vanhemmat auttavat lapsiaan puku- ja pesutiloissa, ja saattavat ilman vanhempia uivat altaan reunalle. Ryhmän päätyttyä vanhemmat hakevat lapsensa altaalta. -
Tärkeintä on ilo
Uimaan opetellaan vaiheittain harjoitellen erikseen käsiliikkeitä, jalkaliikkeitä ja hengitystekniikoita. Näistä kootaan sitten yhdistellen kokonaissuoritus ja opitaan uimaan. Uinneissa käytetään apuna vesivyötä.
Tavoitteena on oppia nauttimaan vedestä ja liikunnasta, sekä oppia uimaan tai parantaa uimataitoaan.
Uiminen meillä ei ole suorituskeskeistä vaan tärkeintä on aina ilo! Ohjaaja myös auttaa aina kaikkien eri vaiheiden kanssa, ja mitään ei tehdä vastentahtoisesti. -
-
Uimakoulumenetelmämme
Lisää uimakoulumenetelmästämme >Uimakoulu Pikku Joutsenen ohjaajat on koulutettu ohjaamaan uimakoulua oman menetelmämme mukaisesti. Ohjelma sisältää vesileikkejä, loruja, lauluja ja yksilöllistä harjoittelua progressiivisesti etenevien tuntisuunnitelmien mukaisesti. Näin pystytään varmistamaan, että lapsen vesivalmiudet paranevat koko ajan yksilölliset kehityspyrähdykset ja -tasanteet huomioiden.